Då var det dax...

Efter lång tids uppbehåll har jag bestämt mig för at börja blogga igen.
Senast jag blogga var innan min underbara uppsats resa till Mocambique med Malin, för att skriva C-uppsatsen...mycket har hänt sen dess...sommaren har passerat, träden har byt färg och börjat tappa sina löv och jag bor nu mera i Örebro.

Jag,Anna och Malin har alltså flytatt till Örebro för att plugga vårt sista år för at bli civilekonomer inom Management...och då passade örebro oss utmärkt utbildningsmässigt då MDH inte hade nå större utbud...(eller utbud alls?!) till oss som föll oss i smak och intresse.

Vi bor i stan på Öster .. i en 3:a som e nyrenoverad på 93kvm.. det har så här långt gått bra iaf.. hoppas på att det fortsätter så .. vi är som 3 pensionärer med mattider, dusch och tv-tider, varsina matlagningsdagar och varje vardagskväll mellan 21-21:30 dricker vi kvälls te och ibland även skorpor..vi äter middag mellan 19-19:30 till halv åtta hos mig eller paradise hotell...det är illa jag vet men vi trivs med det ...

Jag har alltid trott och sett Örebro som en tråkig stad.. men ack så fel jag haft.. det är en mysig stad med mycket utbud på både shopping, fik, krogar och barer och mysiga underbara promenadstråk och parker...vi bor så vi har nära till allt detta...*weeii*...och tar bara 10-12 minuter att cykla till skolan , och i vinter har vi 3 minuter till bussarna som går till skolan

Linus har precis flyttat hit för en vecka sen.. han är lite av en "skiljsmässokatt" just nu.. iom att Tobbe bor kvar i Västerås i vår lägenhet där hemma och han nu bor med mig men ibland kommer resa med mig hem till Västerås igen är han lite av en pendlare mellan två hem.

Det känns lite lustigt att byt ut en manlig sambo mot två kvinnliga.. både med för och nackdelar...;P
Det känns konstigt att sova ensam i ett eget rum när man e van att alltid sova med någon och ha någon runt sig.. nu sover jag själv och har 2 stycken töser som ränner runt.. mornarna är intressant med 3 nyvakna tjejer som alla har sina morgon rutiner och är i fullflärd med att fixa och dona sig inför dagen bestyr..

På lördag kommer Emma och Carro hit..det ser jag verkligen fram emot...på måndag kommer CSN det ser jag extremt mycket fram emot..;)

det var allt för nu .. nu ska jag verkligen försöka blogga lite bättre å mer...men nu e det middag bestående av kronärtkockar kokta med vintlök och persilja som gäller..med fetaost schamomsas mocambique/armenisk style som gäller!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0