Fotbollssko vs stilettklackar

Japp har vart hemma i vås i lite drygt en vecka..kom tillbaka till Pennybridge i söndags... konstigt nog var det en skön känsla..kanske är det för jag har de flesta av mina favorit skor för säsongen här...;) eller så e det så att jag faktiskt känner mig lite hemma här..så skönt att få vara anonym i en stad! Eler så kan det vara så att jag sover så sjukt bra i min säng och i lägenheten (trots diverse små konstiga händelser och ljud på nätterna) och vår möblering...trots att vi inte har någo disk- och tvättmaskin, vinbar eller poolpojke som serveras mergeritas i små spidos..;)

Veckan har bestått av ...att plöja igenom boken "Mussolini- En studie i makt" ... otroligt intressant biografi, mycket intressant fakta om italien...men snälla.. orkar inte läsa.. men nu har jag gjort det iaf.. och nu har jag knapprat ihop några sidor om biografin och allt de tillhör..har som vanligt dragit ut marginalerna mer än nödvändigt men ..alla trix som inte är fusk e väl tillåtna..!?
Så nu efter att ha suttit inne i 3 dagar och bott i mjukisbyxor, städtoffs å linne och levt på kaffe,peppsi max och ...fischerans friends (japp nu e det dom jag missbrukar) så är jag ungefär i samma skick som en sönderspelad fotbollssko och med samma humör som en flamingo som vaknar upp ï träskmarker... tur att jag e kvick som en laser snigel i huvudet iaf ...:P

Nehe eftersom facebook har skaffat nå att tattit system för att lägga upp bilder så får jag göra det här efter diverse tjat,gnatt..så nu kommer dom...lägger bara upp några stycken men vill för tusan inte ha några klagomål nu!
 
Emma och Anna...


nån konstig filurr som brukar stirra på mig i spegln...


Filurrrna Carro som e ledsen för vi inte har någon pollpojke och Emma som e glad ändå..


John och Carro...carro e nu glad för att John kanske har en poolpojke...;)


Kolla crepot i bakgrunden..hihi.


Glada Carro å mitt röda läppstift..som jag fick tjata men som alltid hade jag rätt å hon vart hot-mama helt plötsligt..och bus Emma som snart ska få träffa hennes Bobby och hans snygga pojkvän.


Jag och Anna som nu vart och "fiskat" med Bobby och hans pojkvän...


jaa..varför...

Fröken Emma som precis flaschat sveriges strörsta torg och nu berättar om hennes fisketur med Bobby och hans pojkvän...


Gissa vem som vart mest onykter denna kväll...Strax efter detta jagar Emma en stakars Örebro pojke och försöker tigga till sig hans hamburgare..och dessutom lyckas hon slicka på den när han inte ser...stackare..;)

Så nu får jag väl dra hela historien...Emma å Carro kom alltså äntligen hit till Örebro .. å nu skulle det allt "Spåras" i Örebro.. jag hade noga valt ut ett ställe som jag trodde skulle falla töserna i smaken..det vart Villa Strömpis.

Men det börja med en fika på Bara Vara...och tur på stan och sen hade tjejerna önskemål om att jag skulle laga italienska köttbullar i köttfärssås och spahetti och eftersom jag kan vara en av de snällaste människorna på jorden så ställde jag mig och gjorde ett middagsprojekt på eftemiddagen ... men så länge flicksen servade mig vin så klagade jag inte ;)

Middagen vart perfekt..eftersom jag kan vara, förutom min far, en av de bästa människorna i världen på att göra denna rätt...(idag triggar vi egot)
Sen var det dax.. och som den goda värdinnna jag va åkte jag på att fixa alla tjejerna hår och så klart skulle alla ha lockigt och smink,utom anna som faktiskt kunde sminka sig själv.. nu började jag fundera på om jag skulle agera slav för resten av helgen ..;)

Vid 20:30 tiden dök Niklas och John upp..vart roliga samtal och mycket skratt trotts att både Carro och John är revisorer;)
Hur som helst någon proppsa på drickspel så det vart det .. vart ett riktigt virre varr till slut..alla hette varandras namn och olika numer tillslut (själv var jag Niklas number 5) och alla pratat engelska.. kaos artat och Niklas drack på eftersom Carro och Emma gav så många drick kort till (vad Niklas hörde) ALLA.. så efter en halvtimme säger han att nu får ni sluta ge så många drickkort till alla jag pallar inte...alla stirra på varandra och tok skrattar när vi fatta att varje gång Emma och Carro gett mig ett kort och de sa "Lalla" så hörde Niklas "ALLA"...han visste inte att jag kallades för det av dem,..det var kul!
sen kom nån konstig filurr på besök..va deras vän men han skulle bara hämta upp oss för nu skulle vi ut.. Väl ute va det i fullgång med shaking some serious ass!

Men vem kommer in på strumpis om inte "Frisör Bobby" och Emma blir lyrisk..efter fotande och sånt där flams så försvann Emma och Anna iväg med Bobby för å "fiska"...de fick då träffa hans pojkvän som tydligen är det vackraste som finns på denna gjord vilket jag har svårt att tro , för då har man inte sett ett par Steve Maddens pumps eller de nya Manholo stiletterna...eller ett par Jimmy Choo...*khha*... i want them sooo bad!

Emma och Anna var riktigt på G iaf ...Mest Emma som vart "kadrunkish" som Carro skulle sagt.. vi ramla hem mot små timmarna efter att Emma hoppat på diverse folk för att ...jaaa... fråga konstiga saker, tigga hamburgare, flasha torg osv.. som tur e har vi allt detta på film som kan användas vid ett passande utpressnings tillfälle ;)

Så det var hela den underbara helgen...

Nu ska jag fixa naglarna..jobbigft att skriva när dte e så här långa och dom har precis som mitt överiga yttre fått tagit smällen för en hemuppgifts skriveri vecka, vi ska dessutom upp i gryningen i morgon .. kl 7:20 Herrejösses...men på fredag ska jag sova till MINST lunch!

Sååå...då va bloggandet igång igen då efter min mini vistelse hemma i Västerås..där jag inte orka blogga för jag inte hade med mig in egen laptop hem. 

Imorgon blir det drinkar med kurskamrater för att fira att kursen ledarskapets identitet och profissionalitet är slut!!! Looking farward to it!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0