Snöstorm och popcorn...

vet vet ..sa at jag skulle bloggat om helgen bravader...och det ska jag INTE gör nu..orkar inte ..spar det till torsdag eller nå sånt...

Har sovit som en kratta i natt
..stel och med taggarna utåt--vårt lägenhets spöke har börjat väsnas allt mer på nätterna.. vi har döpt Honom till Engelbrekt och den lilla damen i hallen är än namns lös... hur som helst denna man envisas med att dunka i bordet, öppna å stänga lådor och flytta/dra en av stolarna över golvet innan han traskar upp å ner i vår hall..mysig karl den där Engelkbrekt..men om han kunde dämpa sig en smula så ..jag e ju van med att de väsnan och rör på sig runt mig men i natt vart jag rädd när det dunka till rejält i köksväggen som ligger vägg i vägg med min säng å mitt huvud...:S
Men jag har pratat lite med honom att han får lugna sig lite..han stör ju till och med Linus som ligger vid mina fötter i sängen och sover..
De andra tjejerna har märkt desamma så det e inte så att jag håller på att bli galen...

Dagen börja med at en trött Angela till sin förskräkelse ser att det tokblåder ute och precis när vi ska cykla till skolan börja det snö...efter föreläsningen slutat vid lunch i skolan var det snö, MYCKET snö..kanske 5-6cm.. och det har som sagt snöat sen i morse..å det snöar än.. å ska väl fortsätta...just nu e det ca 2 dm..nånting sånt...kanske till och med mer..
tågen till/från Örebro står tydligen stilla och på Nerkes Allehanda sida står det att all lokal trafik och stads trafik i örebro och till/från Örebro står stilla tills alla vägar är plogade och sandade...
( bilden tog vid 17 tiden så e "vitare ute nu")
Jag gillar inte att cykla i snö eftersom jag e en usel cyklare och har usel balans..ända balans sinnet jag har är att jag e grym på att gå i klackar ;) (i och för sig..vad mer behöver man balansen till).
Men även om lokal trafiken mm står stila så gör det inget.. vi har en inlämnikngsuppgift och böcker att avhandla till början på nästa vecka..vi har i princip allt vi behöver att äta/ha hemma och behöver inte gå ut om vi inte vill..och det vill vi inte.. så ... bra tajming att ha "hemma jobb" resten av veckan...

Eftermiddagen gick till att läsa en bok på internet eftersom de böckerna vi beställt, i vanlig ordning inte kommit i tid tills man behöver dem..så det blir att läsa på nätet så länge...(tur att det går iaf) ...Vi har ätit fiskgratäng i kväll.. kollat på Paranormal Activity och ätit Popcorn och druckit pepsi max...*God bless the popcorn maskin*

Nu e det sussa time alldeles snart...men först läsa lite Twilight...kände att Gomorra får vänta nån dag .. vill ha enkel läsning jag läst förr och inte behöver tänka så mycket... men har lovat syster att läsa True blood böckerna hon lånat mig...vi har ju vår lilla vampys battle indirekt här så ... :P

Imorgon blir en jobbig dag mentalt...då är det 1 år sen mitt hjärta brast en en liten del av mig söljde med min älskade Nasse till himlen..*usch det gör fortfarande så ont, saknar honom sååå sjukt mycket*...för ett år sen satt jag å klappa å myslugna min Nasse.."höll hans tass" å drack te och grät med mamma... fyy..kommer ihåg den natten som det vore i går.. kommer ihåg vår sista promenad och vårt sista "promenad samtal"...usch nu blir jag ledsen... Men måste ju komma ihåg att jag har en lite Linus att ta hand om och vet att Misto är med mig överallt och ingenstans och fortfarande vaktar flocken...men den kärleken och "relationen" och tiliten vi hade till varandra är den starkaste jag någonsin känt...oförklarliga band mellan två varelser som inte kan kommunicera med annat än kroppen och ögonen..

Hoppas vi får sova under lite mindre konstiga-ljudformer i natt...hej hej så länge...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0