Har en konstig känsla..

..vakna i morse och hade en känsla av att det ligger något oroväckande i luften...å då syftar jag inte på kylan och snön...känns som att detta e en sån dag då allt kommer gå fel och jobbiga eller klumpiga saker inträffar...usch, hoppas min magkänsla är fel!!

Igår var ju en bra dag..hade vårt första seminarie i kursen Organiseringens dynamik, vilket innebär att vi ska lära oss om affärsetik och moral och koordinering av kulturer..spännande...det gick bra + att Malins och jag fick VG på vår inlämning så det var ju bra.. sedan åkte vi in till en kallt å vittfrostigt Örebro för at ta en "kaffelunch".. passade på att utträta såna där enkla saker man oftast skjuter å å glömmer ..som egentligen tar 5 min att utträtta..i vårt fall var det att "jystera" glassögonen iom att både Malin och jag praktiserar "glasögon-orm looken" på kvällarna ..vilket innebär att det är MINDRE bra att somna med brillsen på i soffan..vi gick och fixa en ny nyckel till Malin eftersom hennes nyckel vägrade öppna källar och tvättsugedörre..så nu har vi alla tre free-access till alla spännande utrymmen i huset ..va man nu egentligen ska med den tilgången till...sen hitta jag en 20:a på stortorget.. å det e ju alltid trevlig..som jag sa.."men OJ en Kaffe-peng"...(börjar fundera på om jag har någon lite skada i huvidet när jag hör mig själv säga såna saker..:P )  


Här kan man ju tycka att ja men det låter ju som en  bra dag ..men stopp-och-belägg det är inte slut än.. när vi kommer hem får vi en varsin jamande utskällning av Linus som anser att all hans personal (dvs jag , Malin och Anna) inte kan ta "ledig" från hans uppassning samtidigt heller och att han nu fårr väntat på lunch "lite för länge" och inte gillar att hans mage kurrar..(.utan att det e hans eget val att just kurra=spinna)
Han hoppa och peka sedan på posthögen å sa "mormor har skickat packet medn "goda maten" till hennes hjärte-gryn..öppna NU.. "..och oj så rätt han hade vi hade fått packet..IGEN..va bara kanske 2 veckor sedan vi fick ett annat packet av mormor (vi har dessutom fårr packet av Syrran eller som Linus säger "Mosti", med böcker å strumpor å annat apännande)..
Hur som helst denna gång hade min älskade lilla söta Mor skickat en påse kattmatt till Linus..självklart Gourmet varianten, 2 chokladkakor (mörk choklad så klart :) ) , en ansikitsmask, fotskrubbs kräm, hårkurs/inpackning och en klädkatalog (när man var liten hade man leksakskataloger man kryssa i vad man ville ha, nu är det klädkataloger som gäller ;) )..och en lapp med en steg för steg anvisning..själklart var prio 1 att mata Linus...:P

Så det vart till att ringa och tacka lilla mamma för ett ytterliggare spännande och värmande packet ..och fick dessutom höra att min älskade Thomas Sambo smycke ÄNTLIGEN kommit tillbaka från Tyskland efter att ha tagit "en semester" på si så där 5 månader ..

Sen vart det de vanliga.. kolla på TV serier.. vi missbrukar ju "The Big Bang Theroy" nu så .. sjukt roligt..älskar den serien..det e nog förtusan den bästa komedin serien strax före "How I meet your mother"...


Vart precis "suspended" från facebook..interessant...men har löst sig nu ... idag r det tvätt och läsdag..men eftersom tattar adlibris/schenker har tappat bort eller fel levererat mina böcker så e jag utan ...IGEN...det ska nog allt få höra..va fan skaman betala för snabbfrakt när man iaf inte får saker i tid !!! (laddar för att ringa upp och kräva kompensdation för fraktavgiften som jag betala för att få böckerna snabbt...tidfristen för det gick ut i tisdags!)

Jag får läsa sammanfattningar av boken och utdrag av boken på nätet ist..har ju inlämning på skiten på onsdag igen...

NU ska jag sluta blogga för jag stör mina läsande Sambosar som sitter och läser bökerna från äckliga opålitliga adlibris! *BAZINGA!!!*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0