Fredagsglans..

Fredagsbestyr vart idag plötsligt fredags äventyr ... frukost och våra bästa år ... det vill säga dagen började som vanligt.. våra böcker från adlibris hade inte (som väntat när man har med dem att göra) INTE dykt upp..de är inte ens skickade och nu har det gått över 5 dagar ...tack tack tack speciellt när jag betalt för att det ska gå extra fort...jag känner mig nå otroligt agnostiskt gentemot adlibris.. och det dryga är ju att det typ bara finns 3 såna företag i sverige.. så vad ska man göra..JO nu har jag beställt resten av kurslitteraturen från BOKUS...inte för de e såå mycket bättre men de lovar i allafall inte att jag ska få böckerna efter X-antal dagar och med flit göra mig upprörd och besviken!!

(Uttrycket "Fredagsglans" har uppkommit och brukar flitigt i detta sällskap jagbor me då vi anser att fredagar , oavsett om man arbetar är hemma eller i skolan så bör man se till att glänsa litemer än vanlig.. vara lite extra "piffig".. you owe it to your self and the socity!!!)

Men sen som e skänk från ovan fick Sebastian ett brev på posten från hans gamla högskola i Växsjö med den lilla gröna (jävla) boken .. och Annas pappa vars företag har ett "kompisbolag" här i Örebro där vi kunde få komma och titta på deras showroom för kontormöbler och vips så gick vi därifrån med 3 st A4 format av boken ., bara så där så låg de 3 fins Ex i Annas väska..vi är självklart hela oskyldiga till deras uppdykande i väskan...

Men hur som helst när vi fick detta exemplariska underbara meddelande var det bara att googla fram ett bussschema till en viss gatan och Anna och jag for iväg ut mot förorten eller nå sånt (vi har egentligen ingen sussning om vart vi var) medans Malin tog på sig det fasionabla ansvaret och åkte å träna ett intensiv pass för vår räkning;)
Efter att ha studerat detta företags kontorslandskap i ca 1 timme och alla deras fina maskiner så leta vi upp en busshållplats och begav oss in till stan.. väl inne i stan unnad vi oss en fredags fika på Hälls med en apelsintryffel för min del och en daimkaka för Annas del och en extra påstår på kaffen :)



Sen blev det en snabb sväng i stan.. Anna köpte en underbar kappa jag själv velat ha men den satt såååå snyggt på Anna så nej . blev ingen för mig..iom att dte satt så snyggt på Anna så vill ju inte jag va sämre och våga inte utmanna ödet ..eller ekonomin ..;) Så det vart en skoggrönt nagellack (den till vänster) och ett styckte litet löppglans åt mig och åt Malin som tränade så duktigt åt oss..

Gick å handla lite små kraft i mataffären på vägen hem.. pansionärerna får akta sig när vi e i farten...hjälpte även Anna att välja Benn & Jerrys smak på glassen åt henne å Malin...jag agera Malins ombud när jag inte e med och hon mitt.. iom att vi har ganska väldigt lika smak i många fall... Det vart nån konstig smak av choklad,caramell , marschmallows och små chokladbitar i form av fiskar ..(ee känns lite opassandemed fiskar i glass kan iaf jag tycka men men...jag e ju inte nån glass älskar så sak samma vad jag tycker...



Vart en gottig nyttomiddag som vanligt med soltorkadetomater/fetaost biffar med färskbroccoli, en fresch grönsallad och ingefära/morots tzatsiki...billigt, nyttigt och gottit...självklart vart det ett glas vin till...undertiden stod min mor å far hemme i västerås och åt pilgrimmsmusslor till förätt..tog inte ens reda på vad huvud- och efterrätten skulle bestå av .. *kha*.. 

Nu e det dax att ge sig på boken i A4 format på allvar trots att jag  är lite agnostisk mot detta...men livet kan ju inte bara vara roligt.. och om vi läser på av bara tusan i kväll/natt och i  morgon bitti kn vi börja skriva i morgon eftermiddag och kan ta oss en riktigt lördagskväll bland vänner och tjo och tjim istället.. bra att ha ett mål att arbeta mot..

that was all for now.. tatá !!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0