*tjing*tjing*

...så rasla det äntligen till på kontot!!!

Idag efter att malin och jag vart på ett va vi trodde helt onödigt handelar möte med Mr.PPR så hände det grejer.. Malin och jag har tjatat bra länge på vår MFS-kontakt när stipendiepengarna ska komma egentligen.. när vår handelare fick höra att vi va på väg att förlora våra flygbiljetter för vi inte fått pengarna än så vart det liv i luckan.. han sa att det bara är byråkratiskt snack.. Mr.PPR börja ringa runt till folk hit å ditt, plötsligt var vi lovade pengar till senast fredag..1 timme senare var pengarna på vårt konto..men där kommer dte inte stanna länge i morogn betalas flygresorna+hotellnätterna för transern i Maputo så då e det äntligen bokat å klart så vi VET exakt när vi kommer åka .. dvs den 6 april kl 21:00 lämnar vi sverige å återkommer lagom till försommaren den 25 maj kl 10:00...:D


Vår handlare slutar aldrig chockera oss .. i dag tog han på sig sen läkarrock, det ansåg han var befogad då vår uppsats har förutom så klart företags ekonomi inslag av naturvetenskap i sig så .. då måst eman ha läkar/forskar rock på sig..*hahah*.. Malin å jag skarattade på en hel del..han e rolig.. tydligen jägare oxå.. så vi fick instruktioner vad för gevär å aminution vi ska använda om vi ska skjuta bufflar eller något annat stort djur i Mocambique..*haha*

Nu har iaf skrämselhickan börjat släppa å nyfikenhet å spänning har börja inta sig i kroppen.. nu tycker jag mest det ska bli kul å spännande å har inställningen att allt kommer gå så bra och att det kommer finnas massa ödlor i närheten av mig å malin för det är tydligen ett tecken på att det inte är ormar å småkryp i närheten...:D

Eftersom vi kom från skolan tidigare än väntat så fick jag en idé på vägen hem att ringa Isabelle å kolla om hon hade tid/lust/ork med ett spontant kaffe besök, å vilken tur jag hade för det hade hon!
Det var JÄTTE LÄNGESEN vi såg å satt ner ensama och bara prata!
Tiden rusar iväg,...å snart flyttar hon hem till Stockholm igen..:S

Va riktigt kul å få träffas å prata om våra resor..
Isabelle ska ju till Uganda (tror jag det va) och sjunga med henens kyrkokör.. verkar jätte spännande.. hon visa bilder från hennes resa till Maldiverna som hin nyss kommmit hem från.. det såg ut som ett väldigt lyxigt och avslappnande paradis...dessutom va hon brun å fresch .. inte sommig, blek, tråkig och grå...

..jag har blitt sjuk mycket duktigare på å blogga sista tiden..Malin och jag kommer nog inrätta en Mocambique blogg snart skulle jag tro.. så vi kan blogga från den när vi är iväg och läggaupp lite bilder å skriva vad vi gör och inte gör...men återkommer med adress å så om det senare.. nu e det strax middags taijm..idag är det tonfisk i tomatsås på menyn..*jammyyyy*....

ikväll e det dessutom en grymt bra tv kväll..kl 20:00 det Okända kl 21:00 Andra Avenyn kl 22.00 True Bllod osm jag ska försöka titta på ..  sen ska jag försöka sova tidigt i dag .. har en lång torsdag å fredag framför mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0