snabbsummering..

...fredagen bestod av projekt redovisning hela dagen 8-16 typ..men nu e våra första 15hp på avancerad nivå avklarade .. duktigt av oss med tanke på att vi kört uppsats grejs parrallellt ofrivilligt.. efter skolan vart det klippning och sedan stor shopping på apoteket.. alla recept mediciner och alla annat man ska ha som plåster, myggmedel, alvedon, halstabletter,magtabletter osv.. slut summan vart 1300kr.. jag vart sedan tvungen att beställa min magkatarrs medicin så jag har shoppat på apoteket för nästan 1500 kr.. resten av fredagen bestod av hyrfilmer, tacos och somna tidigt i soffan..

Lördagen kommer jag inte ihåg vad den innebar.. jo föresten va valp vakt åt syster å svens lille busfrö Isak.. det kan vara så att han den mest intensiva lilla västgötaspets som någonsin funnits...*hihi*..resten av lördagen va nog ungefär som fredagen.. + lite mer miljövänligt,, va och panta 4 kassar med pant burkar + va å sortera 3 kassar med grejer i miljöboden... sen vart det till å kolla på tv med massa stearinljus.. vi tänkte att man kan ju iaf stödja earth hour lite iaf så släckte och stängde ner allt utom tv:n...bättre än ingenting..

Söndagen gick i kalasets tecken ..Tobbe fyllde år så det var tårta å lite fika hemma hos oss för hans och min familj.. litet,diskret och intensivt det va så han ville ha det..så det var päron-gräddtårta, bullar,rulltårta,kokostoppar, härstskor å lite så som stod på fika menyn...


På kvällen hämta jag upp Malin för planering för veckan som just nu pågår å vår "lilla resa".. vi skapade även en blogg som vi kommer skriva på nu innan vr resa och under vår resa så våra nära å köra kan följa oss på vår resa .. vi ska försöka blogga så regelbundet det går och lägga upp bilder m.m... andressen är 

AngelaMalinMocambique.blogg.se

Veckan som varit har vart sjukt intensiv och känner inte att jag har ork att skriva det nu .. så jag hänvisar till vår Mocambique blogg där Malin alldeles nyss uppdaterade ett inlägg som summerar vecka som vart.. 

I går var min lilla Emma här å vi åt tacos och hon hade med sig hjärtechips och godis.. hon säger att jag å malin måste äta upp oss inför Afrika resan .. och det kan jag ju absolut påstå att jag iaf har .. jag har ätiti som en gris och nästan bara onyttigt sista 3-4 veckorna å det har nu satt sina spår kan jag säga...men det räknar jag med att Afrika löser åt mig..*hihi*

Nu e Andra Avenyn snart slut så ska börja fixa klart mig inför natten för ska upp i ottan igen .. i morgon är det vaccinering del 2 + köpa det sista inför resan..eftersom det e påsk å röda dagar så måste vi komma på senast i morgon vad det e vi glömt köpa.. just nu e det solskyddsfaktor, Y-tvätt och parfymerade våtsvervetter som måste köpas sen tror och hoppas ja jag har allt.. 
 
Känns så overkligt att vi åker jätte snart....läskigt men spännande..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0