Planen -> Åtgärder

...Fint väder idag, härligt...tittar på Våra Bästa År nu å dricker kaffe...(att titta på våra bästa år utan en kopp kaffe är som att fira julafton utan Kalle Anka,julskinka,tomtar,paket,gröt och julmust och det händer ju bara inte)..när detta e slut ska jag korrektur läsa mina artikelgranskningar, vilket känns lite jobbigt eftersom man ofta har en egen känsla över ungefär hur bra och dugliga de inlämningar och granskningar man skrivit är.. och det känns ingebra alls denna gång, men har ingen tid,lust och ork att justera dem nu .. min personliga deadline  är nu på förmiddagen och har massa att fixa med uppsatsen, resan, prejketet på fredag och allt va det innebär.. dessutom ska Malin och jag träffa PPR-mannen..(vår handelare) idag efter lunch så ..

Måste verkligen ta tag i (Anna;) ) och fixa till mina blogg... don´t like the look at all...

Ang. mitt föregående inlägg så har Malin och jag lite planer nu för hur vi ska lösa den fasansfulla tanken på att  bli biten eller överfallen av en orm..

Åtgärd 1. Solglasögon *check*

Åtgärd 2. skottsäkerskyddväst kombinerat med hjälm och gummistövlar som går upp till magen.

Åtgärd 3. En varsin riddarrustning/robotdräckt...(där uppstår dock problemet med övervikt på planet och kan va svår att få igenom metall detektorn på flugplatserna)

Åtgärd 4. Detta är den åtgård som ormexperter dessutom rekomenderar, Man bör hitta en lång pinne, slå och vifta med den mot marken -> gå (KLAMPA) 5 steg -> stanna och slå med pinnen (PISKA aV BARA HELVETE) -> HOPPA 5 steg -> släng allt du orkar med pinnen utan att tappa den osv...

Nu kan det vart så att Åtgärd 4 blev lite överdrivet och vågat där..man ska slå/vifta med pinnen och klampa/gå hårt, vifta med pinnen osv..men jag kan se framför mig att i mitt å Malin fall skulle det inte gå till så samlat å lugnt..:P 

Men så ska man väl komma ihåg att faror lurar bakom många hörn i livet...och tror man på ödet så spelar det ingen roll vad man gör, allt är förutbestämt..sne kanske man kan påverka ödet en aning men slutsatsen kommer bli densamma...så...och som syster så det finns farliga djur i Thailand ( å där hoppas vi ju runt i jungeln å bada i konstiga vattenfalls samlingar i jungeln bl.a) Mexico finns det massa farliga ödlor, ormar å skorpioner..Cypen har nån svartorm som e vanlig som man dessutom inte får flytta på om du har en i din trädgår för de bringar tur (så länge du inte blir biten dvs)... har nog rest till många ställen som har mycket farliga saker utan att man tänkt att googla upp dem innan då å andrasidan...jaja.. det kommer nog gå bra..

Helt otroligt att min pollen allergi redan satt igång.. UNDERBART!!! 

...Have a nice dag... 


Kommentarer
Postat av: Afrika Malin

hahaha, vi kommer slå som galningar me pinnen. en pinna är ju bra o ha om vi skulle få för oss att gå till mödravårdscentralen oxå, annars blev man ju inte undersökt, haha vilka praxis de har.

2010-03-25 @ 19:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0