Paniken var ett faktum...

igår eftermiddag när Malin och jag satt och leta fakta om Mocambique...Malin hitta en jättebra blogg(tyckte vi just då till....) skriven av en svensk som är just i den staden som Malin och jag ska till (Lichinga) ...Malin läste på å det lät bra å spännande.. än så länge va det glada miner och spänning.. men snart skulle våra glada miner bytas ut till panikångest och tårade i ögon..Malin flämtar till och säger neeej vet du vad det står.. en svensk har hittat en svart mamba(dessa är 100% dödliga inom 24 är man i himlen).. inne i SITT HUS!!!

Vi hade panik men läste vidare.. vi borde kanske slutat läsa här men ICKE.. Malin hittar ett annat inlägg i samma blogg där det står at en 27 kille död på en trädodling elle rnå sånt av en just svart mamba....*kha*...
Samma bloggare skrev att hon råkade köra över en spottkobra med sin bil när hon va ute å körde...SPOTTKOBRA.. som e tydligen inte lika giftiga OM MAN inte får spotte i ögonen för då blr man blind (så det e solbriller 24/7 som gäller för vår del)

Hur som helst jag hade panik , malin hade panik , VI HADE PANIK.. va fan har vi gett oss in på och VARFÖR kollade vi upp detta NU och inte för 1 år sen!!!
Hur som helst tänkte vi att det kanske inte är så illa så vi googlar lite på svartmamba och kollar vad det står.. och DET SKULLE VI INTE HA GJORT!

Det stod något i form av att det är en snok... (men enligt mig fort. en orm iom att det krälar på marken, inte har ben, har små äckliha ögon ,fjäll oc en lite tunga som den inte kan hålla i styr).. en snok har inte ett utpräglat huvud som en "orm" har .. (struntprat)...hur som helst..dom kan bli upp till 4 meter, dom är skygga, dom hugger när dom blir rädda, som e svarta med nå grön i munnen(som att man skulle kolla efter lixom- ja , jo du malin jag tror allt det här e en svart mamba kolla där i munnen)..svarta maban är snabb som blixten..
... men vi tänkte INGENFARA Vi har ju gummistövlar på oss... MEN TJIII fick vi .. när en svart mamba attackerar så STÄLLER DEN SIG UPP.. JAAA.. dom kan ställa sig upp å bli så höga som 1,2 METER .. HALLÅ 1,2 METER .. (det e ju fan som en äldre unge ju!!) OCH dom hugger en människa i brösthöjd.. så där försvann hjälpen av gummistövlarna, vi får helt enkelt ha skottsäkravästar på oss+ gummistövlar+solbrillar...*PANIK*..jag som är så sjukt ormrädd.. okej om det vart spindlar,skorpioner what ever men inte det där jävla små lpande långa smala snuskiga små äcklen..jag som t.o.m är rädd för å se bilder på ormar eller ens ta i en gelé godis orm...*fyfaaan*


Men Malin å jag försöker tänka VAD E ODDSEN för att vi ska bli bitna eller ens stötta på en .. vi kolla lite statistik på detta.. eller Malin fick jag våga inte.. men hur som helst har jag glömt bort det nu.. men.. aaa..jag e livärdd...LIVRÄDD..men Malin säger att dom e skygga och att det bara hugger...(nej de hoppar ju för fan, skuttar) när de e rädda elelr hotade.. men HALLÅ om jag öppnar dörren å går ut å han ligger bakom dörrren så jag inte ser honom så kommer han bli rädd, jag kommer bli rädd å skrika å han kommer bli rädd å väsa med sin lilla jävla tunga å hoppa mot mig... fan..MAMMA JAG SKULLE LYSSNAT PÅ DIG!

Nee nu e jag lite lugnare.. vi sk ainbilla oss att vi inet läst det där å att allt kommer gå sååå bra vi kommer bara se söta små helt ofarliga djur som....fåglar I LUFTEN!

Så vi avslutade vår Panikslagna eftermiddag med att skåda lite ögongodis...*mmm*..så vi kolla på Twilight och NewMoon...*jeeaahh*...sen kändes det lite bättre....:D


Kommentarer
Postat av: M

hahaha va jag skratta, såg framför mig hur de borde ha sett ut igår o vilka resonemang vi förde. jag har dock fått en flashback på känskan igår o är livrädd för tillfället igen!!!

2010-03-23 @ 20:03:29
Postat av: Stora syster

Nu är ni bra tramsiga. Som om inte Thailand som du varit i har farliga djur, Eller Indien för min del där det faktiskt vandra tigrar utanför hotellfönstren på natten.

Skärper er nu.

2010-03-24 @ 08:46:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0