Overkligt...

det är det rätta ordet för att beskriva hur det känns just nu .. om några timmar är Malin och jag på Väg till Afrika för att uppleva äventyret i våra liv skulle jag tro.. att åka 8 veckor till ett oexponerat land som är så orört och inte många vart i känns spännande och lite läskigt.. men det kommer nog gå bra, Malin och jag har räknat ut att vi har oddsen med oss;)

Känns lite jobbigt att lämna en så upprörd och orolig mamma hemma, och en sur liten lojal kissekatt och en sambo som kommer bo på kebab hack och inte få mycket sömn för all ledig tid kommer gå åt dataspelanden och sovande...*hoppas jag på sätt å vis ändå att han gör*
Kommer nog sakna mångt å mycket hemmeifrån.. vänner,familj.. kommer nog tyckte det känns konstigt och svprt att sova ensam så många nätter utan att få flåss om täcket, vakna avv att en liten kille mjauar och vill ha mat kl.6 på mornarna...kommer nog sakna att ha fri tillgång till varmvatten...*kha*
(alla vet ju att jag kanske egentligen är för bekväm för en sån hör resa.. men alla kan väl ändra sig och för en specifik tidperiod så klarar nog tom jag mig att leva under simpla förhållanden, kanske t. o.m är nyttigt föt mig)

Malin och jag prata om hur mycket i kommer "missa" av vad som händer i Sverige..nyheter å sånt.. vi vet inte hur ofta vi kommer kunna ha tillgång till internet och hur bra internet de då är.. kan vi kolla på videosnuttar från nyheter och strema nätet eller kommer det ta 20 minuter tat bara öppna upp en webb adress.. det ska bli spännnade.. vi har säkert underskattat afrika och mocambiques teknologiska framsteg.. *hoppas* ,..hihi..

Är inte så förtjust att det kommer ta 23 timmar att resa till Maputo.. och att vi totalt sett flyger 17 timmar för att ta oss ditt och sedan 5 till för at ta oss inrikes till staden Lichinga där vi ska hålla till...inte nog med att jag ogillar rätt mycket att flyga..kommer i håg vilak sendrag i rumpan å benen man fick på resan till New York och de är ju inte direkt som att man har generöst med plats att kunna sitta bekvämt heller så ...

Jag hoppas verkligen att jag har med mig "rätt sorts kläder"... har med gamla jeans, skjortor,shorts, linnen med breda axlar, t-shirts, vindbyxor, collagetröjor...gympadojor,ridstövlar,bikini... det är väl typ det jag har med.. är en väldigt litet packning för en 8 veckor resa kan jag säga.. väldigt bohemiskt och enkelt..har med y-tvätt så jag kan tvätyta var 6:e dag eller var 3.e om Malin och jag tvättar ihop villket vi nog kommer göra...

Nu ska jag gå å ladda på MP3n med talböcker, klippa linus klor, byta hans sand så tobbe bara behöver göra det en gång när jag e borta.. sanden räcker ju 1 månad så .... sen ska jag gå igenom handbagaget igen så pass,pengar å sånt e med...

Jag tror inte jag kommer hinna blogga nå mera innan vi åker så får se , mitt nästa blogg inlägg kanske kommer från Afrika.. who know..:P

Vi ses sköna gröna Sverige i din vackra försommar dräckt i slutet på maj... Alla mina vänner å familj- Va rädda om er.. så ska jag vara jätte rädd om mig och Malin...

Pösss heeej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0